Wikia

Wasp (Janet van Dyne) 001

Echte naam: -
Aliassen: -
Herkomst of krachtbron: -
Affiniteit/Groepsconnecties: -
Connectie met de Avengers: -
Bekende relaties: -
Wapens, vervoermiddelen en accessoires:
Eerste optreden:
Bedacht door: -

Overige:Edit

Sept 1963 AV1#1: Loki zit verbannen op het Isle of Silence, verbannen door Odin. Hij zint op wraak op zijn stiefbroer Thor en wil hem naar het Isle of Silence lokken. Hiervoor lokt hij de Hulk in een val door de Hulk een spoorlijn te laten vernielen. Dit lukt maar de Teen Brigade van Rick Jones wil de Hulk helpen en wil de hulp van de Fantastic Four oproepen. Hierdoor dreigt Loki's plan te mislukken en zorgt ervoor dat de oproep bij Thor terecht komt. Echter weet hij niet dat de oproep ook gehoord word door Ant-Man, Wasp en Iron Man. De Helden komen achter de waarheid dat niet de Hulk verantwoordelijk voor de vernieling is maar Loki. Samen verslaan ze Loki en besluiten een team te vormen. De Avengers zijn geboren.

  • Juni 1972:

AV1#100 (Roy Thomas & Barry Smith): De Black Knight (Dane Whitman) laat alle Avengers komen naar Garrett Castle om hen namens zijn voorouder Black Knight (Sir Percy of Scandia) te waarschuwen. De Ebony Blade is in handen gevallen van Ares die samen met de Enchantress (Amora) een plan beraamt om zowel Olympus de aarde en Asgard te veroveren. Door met het Ebony blade de wachter van de Eternal Flame te doden en de Eternal Flame te doven veranderen alle Olympiers in kristal. Alleen de Demi-Goden zoals Hercules blijven ongedeerd. Echter weet Ares met de hulp van Kratos en Bia Hercules uit Olympus te gooien en na een val van zes dagen en zes nachten komt Hercules in Griekenland neer en is hij zijn geheugen kwijt. (zie #98-99). De Avengers splitsen zich op in twee teams, de één blijft op aarde om een eventuele aanval van de Demi-Gods tegen te houden (Ant-Man, Swordsman (Jacques Duquesne), Captain Steve Rogers (Steven Rogers), Wasp (Janet van Dyne), Quicksilver (Pietro Maximoff), Scarlet Witch (Wanda Maximoff), Hawkeye (Clinton Francis Barton) en Black Panther (T'Challa) , het andere team vertrekt naar Olympus (Thor (Thor Odinson), Hulk (Robert Bruce Banner), Vision (Shade), Iron Man (Anthony Edward Stark) en Black Knight (Dane Whitman). Op Olympus treffen de Avengers een gevangen Hercules aan en op aarde raakt hetteam in gevecht met diverse Olymiers o.a. de Satyrs en Phobos Thor en Black knight weten Ares te verslaan en Hercules te bevrijden. Thor besluit de Enchantress bij Hercules te laten zodat hij haar kan uitleveren aan Zeus.

Opmerkingen of verbeteringen? Email Peter