Wikia

Satyrs 001

Satyrs

Info en data:Edit

  • April 1972:

AV1#98: Terwijl de Avengers Thor en Iron Man op zoek gaan naar Hawkeye reageren de andere Avengers op een nieuwsuitzending dat er een grote woedende menigte op de been is. Deze menigte word aangevoerd door "Mr Talon" (Ares) en staat onder invloed door de muziek van drie Satyrs. Ondertussen blijkt dat Thor Asgard niet kan bereiken en keert terug naar Avengers Mansion. Als blijkt dat Iron Man ook onder invloed staat van de Warhawks besluiten Vision en Thor in te grijpen. De Warhawk willen de geheime wapens van Tony Stark gebruiken voor hun doel om de wereld in een oorlog te storten. Tijdens een kort gevecht tussen Iron Man en Vision sterft een Satyr en is Iron Man bevrijd uit zijn invloed. Het trio spoed zich naar de grote menigte waar Captain America, Quicksilver, Scarlet Witch en Rick Jones zijn. Deze staan inmiddels al onder invloed van de andere twee Satyrs van de Warhawks. Thor herkent "Mr Talon" als Ares. En als Vision de twee Satyrs weet uit te schakelen is de strijd snel gestreden. Op het laatste moment duikt Hawkeye op met een Hercules die zijn geheugen kwijt is maar de Avengers wel waarschuwt voor einde van de aarde en Asgard.

  • De Satyrs kunnen op een soort blaasinstrument hypnotiserende muziek spelen.
  • Thor (Thor Odinson) en Vision (Shade) blijken hiervoor inmuun te zijn.
  • De Satyrs worden ook wel Pipers genoemd.
  • Juni 1972:

AV1#100 (Roy Thomas & Barry Smith): De Black Knight (Dane Whitman) laat alle Avengers komen naar Garrett Castle om hen namens zijn voorouder Black Knight (Sir Percy of Scandia) te waarschuwen. De Ebony Blade is in handen gevallen van Ares die samen met de Enchantress (Amora) een plan beraamt om zowel Olympus de aarde en Asgard te veroveren. Door met het Ebony blade de wachter van de Eternal Flame te doden en de Eternal Flame te doven veranderen alle Olympiers in kristal. Alleen de Demi-Goden zoals Hercules blijven ongedeerd. Echter weet Ares met de hulp van Kratos en Bia Hercules uit Olympus te gooien en na een val van zes dagen en zes nachten komt Hercules in Griekenland neer en is hij zijn geheugen kwijt. (zie #98-99). De Avengers splitsen zich op in twee teams, de één blijft op aarde om een eventuele aanval van de Demi-Gods tegen te houden (Ant-Man, Swordsman (Jacques Duquesne), Captain Steve Rogers (Steven Rogers), Wasp (Janet van Dyne), Quicksilver (Pietro Maximoff), Scarlet Witch (Wanda Maximoff), Hawkeye (Clinton Francis Barton) en Black Panther (T'Challa) , het andere team vertrekt naar Olympus (Thor (Thor Odinson), Hulk (Robert Bruce Banner), Vision (Shade), Iron Man (Anthony Edward Stark) en Black Knight (Dane Whitman). Op Olympus treffen de Avengers een gevangen Hercules aan en op aarde raakt hetteam in gevecht met diverse Olymiers o.a. de Satyrs en Phobos Thor en Black knight weten Ares te verslaan en Hercules te bevrijden. Thor besluit de Enchantress bij Hercules te laten zodat hij haar kan uitleveren aan Zeus.

PicsEdit